Handelsbetingelser

Oversigt

Denne hjemmeside drives af Rid Rue Cha. Overalt på siden refererer udtrykkene ”vi”, ”os” og ”vort” til Rid Rue Cha. Vi tilbyder dette websted, inklusive al information, værktøjer og tjenester, der er tilgængelige her, til dig som bruger, forudsat at du accepterer alle vilkår, betingelser, politikker og meddelelser angivet her.

Ved at besøge vores hjemmeside og/eller købe noget fra os, accepterer du at være bundet af følgende vilkår og betingelser (”Servicevilkår”, ”Vilkår”), herunder yderligere vilkår, betingelser og politikker, der henvises til heri eller er tilgængelige via hyperlink. Disse vilkår gælder for alle brugere af webstedet, herunder, men ikke begrænset til brugere som browser, kunder og/eller bidragydere af indhold.

Læs venligst disse servicevilkår grundigt, før du tilgår eller bruger vores hjemmeside. Ved at bruge nogen del af webstedet accepterer du at være bundet af disse vilkår. Hvis du ikke accepterer alle vilkår og betingelser i denne aftale, må du ikke benytte hjemmesiden eller dens tjenester. Hvis disse vilkår betragtes som et tilbud, er accepten udtrykkeligt begrænset til dem.

Eventuelle nye funktioner eller værktøjer, der tilføjes til butikken, vil også være underlagt disse vilkår. Du kan til enhver tid gennemgå den seneste version af servicevilkårene på denne side. Vi forbeholder os retten til at opdatere, ændre eller erstatte dele af disse vilkår ved at offentliggøre opdateringer og ændringer på vores hjemmeside. Det er dit ansvar løbende at holde dig opdateret om eventuelle ændringer. Din fortsatte brug af eller adgang til hjemmesiden efter eventuelle ændringer udgør en accept af disse ændringer.

 


Generelle oplysninger

Rid Rue Cha
CVR-nr. 37276065
Adresse: Pile Allé 25, dør 1, 2000 Frederiksberg
Mailadresse: info@ridruecha.dk
Telefonnummer: +45 52 82 9396

Betaling

Der kan betales med dansk og udenlandsk udstedte kredit og debet-kort, samt via bankoverførsel.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer for private kort udstedt i Danmark.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Fragt

Vi bestræber os på at ekspedere din ordre indenfor 1-3 hverdage, vi leverer med GLS og PostNord.  Vi lever kun inden for Danmarks grænser.

Nøjagtighed af fakturering og kontooplysninger 

Vi forbeholder os retten til at afvise enhver ordre, du afgiver hos os. Vi kan efter eget skøn begrænse eller annullere mængder købt pr. person, husstand eller ordre. Disse begrænsninger kan omfatte ordrer placeret via den samme kundekonto, det samme kreditkort og/eller ordrer med samme fakturerings- og/eller leveringsadresse.

Hvis vi foretager ændringer eller annulleringer af en ordre, vil vi forsøge at underrette dig via den e-mail og/eller det faktureringsadresse/telefonnummer, der blev angivet ved bestillingen. Vi forbeholder os retten til at begrænse eller forbyde ordrer, som vi efter vores vurdering anser for at være afgivet af forhandlere, distributører eller grossister.

Du accepterer at oplyse aktuelle, komplette og nøjagtige købs- og kontooplysninger ved alle køb i vores butik. Derudover forpligter du dig til straks at opdatere din konto og andre oplysninger, herunder din e-mailadresse, kreditkortnumre og udløbsdatoer, så vi kan gennemføre dine transaktioner og kontakte dig efter behov.

For mere detaljerede oplysninger bedes du læse vores returpolitik.

Ændringer til tjenesten og priser

Priserne på vores produkter kan ændres uden varsel.  Vi forbeholder os retten til når som helst at ændre eller afbryde Tjenesten (eller dele eller indhold deraf) uden varsel. 
Vi er ikke ansvarlige over for dig eller overfor tredjepart for ændringer, prisændringer, suspension eller ophør af Tjenesten.

Fejl, unøjagtigheder og udeladelser

Lejlighedsvis kan der være information på vores side eller i Tjenesten, der indeholder typografiske fejl, unøjagtigheder eller mangler relateret til produktbeskrivelser, priser, kampagner, tilbud, forsendelsesomkostninger, transittider og tilgængelighed. Vi forbeholder os retten til at rette eventuelle fejl, unøjagtigheder eller mangler samt til at ændre eller opdatere oplysninger eller annullere ordrer, hvis oplysninger i Tjenesten eller på et beslægtet websted viser sig at være unøjagtige – dette kan ske på ethvert tidspunkt og uden forudgående varsel (inklusive efter, at du har afgivet din ordre).

Vi påtager os ingen forpligtelse til at opdatere, ændre eller præcisere oplysninger i Tjenesten eller på et beslægtet websted, herunder – uden begrænsning – prisoplysninger, medmindre det er påkrævet ved lov. Ingen specificeret opdaterings- eller ændringsdato i Tjenesten eller på et relateret websted bør tages som en indikation af, at alle oplysninger er blevet opdateret eller ændret.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@ridruecha.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Send altid din returnerede vare med en sporbar forsendelsesservice eller køb af forsendelsesforsikring. Vi garanterer ikke, at vi modtager din returnerede vare.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Ris Rue Cha
Pile Allé 25, dør 1
2000 Frederiksberg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. 

Sen eller manglende refundering

Hvis du endnu ikke har modtaget en tilbagebetaling, anbefaler vi, at du først tjekker din bankkonto igen. Kontakt derefter dit kreditkortselskab, da det kan tage lidt tid, før din tilbagebetaling registreres. Dernæst bør du kontakte din bank, da der ofte er en behandlingstid.

Hvis du har fulgt disse trin og stadig ikke har modtaget din refusion, bedes du kontakte os på: info@ridruecha.dk  

Uafhentede pakker

For pakker, der ikke afhentes på postkontoret inden for 14 dage, forbeholder Rid Rue Cha sig retten til at opkræve et ekspeditionsgebyr for at dække omkostninger til returforsendelse og fragtfirmaets administration.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Ris Rue Cha
Pile Allé 25, dør 1
2000 Frederiksberg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

Ændringer i servicebetingelser

Du kan til enhver tid gennemgå den seneste version af vores Servicevilkår på denne side. Vi forbeholder os retten til efter eget skøn at opdatere, ændre eller erstatte dele af disse Servicevilkår ved at offentliggøre opdateringer og ændringer på vores websted. Det er dit ansvar løbende at holde dig opdateret om eventuelle ændringer.

Din fortsatte brug af eller adgang til vores websted eller Tjenesten efter, at ændringerne er offentliggjort, anses for at være en accept af de reviderede vilkår.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@ridruecha.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Rid Rue Cha og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på denne hjemmeside er Narucha Sunark.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@ridruecha.dk.

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25. februar 2025

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular